onsdag 6 augusti 2014

Oleg Oprisco


Okej, jag såg några bilder av den här fotografen för ett tag sedan och om någon därute inte redan har sett hans bilder så rekommenderar jag denna någon att ta en titt!


Oleg Oprisco tar helt fantastiska konceptuella fotografier som jag skulle kunna stirra på i timtal. Oprisco tar sådana bilder som jag inte ens kan drömma om att ta, och som alltid när jag ser sådana här fantastiska bilder slås jag av en känsla av att det inte är någon idé. Vad är det för mening med det här, jag kommer ändå aldrig bli lika bra som Oleg Oprisco. Jag har inte ens kreativiteten till att komma på idén till en sådan här bild! Samtidigt försöker jag slå de känslorna ifrån mig och tänka att jag gör det för att jag tycker att det är roligt och att om jag övar så kommer jag i alla fall bli bättre. Han säger också i en intervju att fotografin inte bara kan vara en hobby om resultatet ska bli riktigt bra, vilket det ju är för mig. Dessutom vet jag inte om just konceptuellt foto är något för mig men jag blir alltid väldigt fascinerad av sådant som jag inte tror att jag skulle klara av.


Något mer som är roligt är att han gör alla props till bilderna själv. Det skulle passa mig, det skulle jag tycka var roligt. Springa runt på loppisar och leta efter saker att använda. Jag måste bara jobba på det här med idéerna först. Han håller tydligen workshops också, tänk att få vara med på en sådan... Jag skulle vara skräckslagen, haha!

Här är en jättebra intervju med honom.
Här är hans hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar