lördag 5 juli 2014

Använd bilderna!

Det här är nog det jag är sämst på när det kommer till fotandet, att faktiskt använda bilderna. Den här bloggen är ett sätt för mig att ta mig igenom hela processen med att titta igenom mina bilder, välja vilka som ska sparas och vilka som ska slängas och sedan bildbehandla dem. Dock är jag fortfarande alldeles för dålig på att göra något med mina bilder och därför tänkte jag samla på mig lite inspiration till olika projekt som andra har gjort och förhoppningsvis göra några av dem själv.


A Toyful Riot har gjort den här fina instagram-polaroid-väggen. Jag gillar symmetrin och att många bilder blir använda, jag tänker mig också att det går att byta ut bilder efter hand mot nya. Jag gillar också att bilderna är små, betraktaren får gå nära för att se och en sån här installation skulle definitivt göra mig nyfiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar